HUOH!! nyt on HETKI aikaa muullekin, kuin työn teolle =P On se vain hienoa, kun saa töitä päätökseen =) se tuo MIELETTÖMÄN ONNISTUMISEN TUNTEEN!!! - vaikkakin vielä on PALJON töitä, jotka pitää saaha päätökseen =P mutta jokaisesta päätöksestä osaan nauttia =)

Oon nyt jotenkin sinut tän työtaakan kanssa =) auttoi, kun sai LEVÄTÄ kuusamossa oikeen KUNNOLLA!!!! unohtaa koko työ muutamaksi päiväksi ja vain nauttia olemisen keveydestä =)

Töissä oon jaksanu tosi hyvin ahertaa, vaikka yleensä loman jälkeen on käynnistymisvaikeuksia =) Mut ehkä mä ajattelen vaan kokoajan, että ENS VUONNA MUN EI TARTTE MUREHTIA TÄLLAISISTA =) en tiiä... emmä sitä tietoisesti ajattele ja sen kirjoittaminen tuntuu väärältä, mutta... ehkä mä noin ajattelen =P

Raskausoireita mulla ei ole. Jos jotain pitää löytää, ni sellainen iltapahoinvointi. Ei mikään oksennusjuttu, vaan sellanen koko kroppaa vavisuttava heikko olo... kuivunut porkkanan naatti, joka tarttis kovaa kyytiä ravinteita. Niinpä mä sit lompsin aina jääkaapille ja naukkaan vaiks voikkuleivän.

Nälkä mulla on kokoajan... mutta oon pitäny tarkasti huolen, että en syö liikaa!!! Syön säännöllisesti aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan =) ja kertaakaan en ota liian isoa annosta enkä varsinkaan lisää =P nyt syödään terveellisesti yhden ihmisen edestä!! vaikka meitä ois kaks tai kolme =P

Naukkailen aamuisin multitabsin odottajan vitamiinitujauksen, sekä lisäksi foolihappoa. Tässä ensimmäisellä kolmanneksella kun alkio nimenomaan tarvitsee foolihappoa. Onneksi niitä on kaapissa pilvin pimein, ku aikoinaan isäntä niitä nappaili simppojen hyvinvointia ajatellen.

Sit mä oon TODELLA ärtyisä ja kiukkukimppu =P mä ite huomasin sen kuusamossa =P mut työkaveri on huomannu sen kuulemma jo viikko ennen testausta. Mä tulistun HYVIN PIKAISETI mutta ku oon saanu päästää höyryn pois vaiks vähä ääntä painottamalla tai korottamalla, ni sit on hyvä - ja tulee nauru päälle =P

Kotona on jotenki kevyt olla. Me on yhdessä huolehdittu siitä, että paikat on suht järjestyksessä =) ei täydellistä, mutta PALJON parempi ku koskaan ennen =P

Testitikun testiviiva on nykyään voimakkaampi ku se kontrolliviiva =P että eikai mulla oo hätää, vaikka mitään raskausoireita ei olekaan ... ku hcg arvo tuntuu olevan kohdillaan... tai no emmä sen kohdillaan olosta tiedä, mutta ainaki testitikkua katsellessa tuntuu, että se on kohdillaan.

Jane G:n blogia oon lueskellu, mutta en pysty kommentoimaan sinne, ku en oo blogspotin jäsen tai jotain. oommä sinne joskus kirjautunu, mutta en enää muista tunnuksia =P että jos vaan Jane viitit, ni pistä asetukset sellaseks, että voi kommentoida nimimerkillä rekisteröitymättä =)

Mitäs raskaudesta muuta... no siis mä oon vasta kuusamon jälkeen opetellu ja vähä oppinu käyttämään sanaa raskaus... oon raskaana... ollaan raskaana... mut ei se vielä oo kauheen luontevaa... mut emmä enää sano että ollaan plussattukaan... emmä tiä mitä mä sanon... en oikeen mitään... ku emmä puhu koko asiasta... en oikeen kellekään... tai jos puhun, ni toistan tota samaa, minkä kirjoitin tosta porkkanan naatti olosta.

Sellasen oon huomannu, että mä jotenki venyttelen tosi paljon tota alavatsaa... en osaa selittää... mutta se on vähä niinku haukotus tai venyttelyn tarve, että musta vaan tuntuu, että mun on pakko venyttää alamahaa sisältä päin... ja sitte pullistan masua ulospäin ja venytän selän pitkälle - ja IHANA TUNNE!!! en sit tiä onko se vaarallista... en tiä... mutta venytän, ku kerta on sellanen tunne, että pitää venyttää... varsinkin herätessä tai pitkään paikallaan olemisen jälkeen. toivottavasti se ei ole vaarallista!!!!

Mä en osaa silitellä masua enkä jutella sinne... jota todellakin olen osannut muiden hoitojen yhteydessä tehdä... ja se tuntuu OUDOLTA!!! outoa, että on tällainen kieltovaihe kokoajan vähän päällänsä...

Tai ehkä se on pelko siitä, että jos liikoja konkretisoin asiaa, ni sit se meiltä ainaki otetaan pois!

Oon miettiny sitäkin, että ku ollaan julkisettu asia heti kaikille, ni tarkoittaako sekin, että onni otetaan meiltä pois... ku monihan sanoo, että "kel onni on se onnen kätkeköön"... ja me vaan on julkistettu kaikki kaikille heti...

Meniskö se sitte niin... en tiä... toivottavasti ei...

Sitte... mun sokeriaineenvaihdunta... sehän on piloillaan jo alkujaan... mulla on TOSI KORKEET sokeriarvot... mut terveyskeskuslääkäri sano siitä aikoinaan, ku sen takia menin vastaanotolle, että "kuule, se johtuu täysin sun lihavuudesta, ei sille mitään tehä! syö ja liiku terveellisesti!" - no enpä oo sitä kauheesti noudattanu... ja nyt pitäs sit alkaa noudattamaan... no liikkunu olen =) ja syönkin terveellisemmin ku pitkiin aikoihin =)

Mutta siis mähän joudun heti sokerirasitukseen ja ravintovaliolle =P mutta OLEN VALMIS KAIKKEEN, kunhan sisälläni olisi elämää!!! (siis muutaki ku Minä Meikkis Meikäläinen ja Mä kaikissa sivupersoonissani)

Menkkamaisia nippailuja ja repimisiä on ollu... varsinki iltapäivisin... ja varsinki ruoan jälkeen... oonki aatellu, että josko se ois ennemminki joku suolistojuttu ku kohtujuttu... koska suolistossa on muutenki aikasta lailla vilkasta elämää =P (johtuen lugesteroneista)

No sitte!!! Mun astmalääkkeet!!

Neukkis sano, että käytä vain, sillä astmalääkkeet on nykyisin hyvin turvallisia. ja että on parempi pitää astma kunnossa, että happi kulkee kunnolla vauvalle saakka, ku vältellä lääkkeitä, jotka on yleisesti tunnustettu turvallisiks.

No mä oon sit käyttäny sekä hoitavaa Pulmicortia, että avaavaa Buventolia. Tänään sit yhtäkkiä havahuin lukemaan netistä lääkeselosteet... Pulmicortista sanottiin että KÄYTÄ KÄYTÄ VAAN, mutta tosta avaavasta että ekan kolmanneksen aikana VAIN JOS ON PAKKO!!!  no mä olen sitä käyttänyt, mutta VAIN ku on pakko =P en mä sitä muutenkaan mitenkään HUVIKSENI ottele =P eli ahdistuskohtauksen alussa olen ottanu, ettei se äidy kovin pahaks! ja tarve on liikkuessa, sillä mulla on rasitusastma. hyvin vähällä olen päässyt, mutta... just toi eka kolmannes... OUNOU!! no en oo koskaan kuullu että mikään astmalääke ois sikiötä vaurioittanu... mutta silti mietityttää!!!! (mut yllättävän cool mä olen!!!)

Nooh, mä yritän välttää astmakohtauksen laukaisemista ja hoidan astmaani muuten!

 

Et aika vähällä mä oon päässy!!

 

En oo hysterioinu! Oon eläny elämääni ja koittanu onkia onnen hetkiä ja tunteita!! Harvoin kuitenkaan onnistuen =P EHKÄ sitten ultran jälkeen =P

 

MUTTA!! mä EN OSAA keskustella raskaudesta ja odotuksesta... mä vaan hoen että mä en usko ja mulla ei oo muita oireita ku toi porkkanan naatti... ja mua katotaan aina vähä sillee, että "HÄ? oot vihdoin raskaana, etkä osaa hössöttää!" ja ku sanon että ei oo oireita ni sit ollaan sillee että "NO ON VARMASTI JOTAIN" mut.. EI OO!! =( vaik oisin valmis ottamaan vastaan vaikka mitä =P

Nii joo ja sitä... että onko mulla kuitenkin oikeus harmitella sitä, että en nyt saa syyä tuorejuustoja enkä homejuustoa... jouduin kuusamossa monta kertaa valitsemaan listalta jotain uutta, sillä syön AINA jotain homejuustopitoista ja jälkkäriks (jos otetaan) ni jotain juustokakkua... mä sit istuin joka kerta lista kädes ja halusin vähä marista siitä... mutta en uskaltanu... no marisin kyllä... mutta enemmänki ois tehny mieli =P

Että onko mulla oikeutta "marista" kuin raskaus olis mulle itsestäänselvyys... ei varmaan... mutta silti tulee välillä vähä maristua... =P

 

OLIPA SEKAVA kirjoitus!! mutta oon tässä niin paljon joutunu ohittamaan kirjoittamisen, että nyt ku oli vähä aikaa, ni kaikki tuli ryöppynä, ilman johdonmukaisuutta =P mutta... tulipa kuitenki kirjotettua =P

 

EDIT: niin joo ja!

ON NIIN OUTOA!!! reilu kolme vuotta sitten, kun isäntä vihdoin suostui tähän vauvaprojektiin, ni mulla oli KAIKKI valmiina =) siis suunniteltuna =P Mutta sitte tän kriisin aikana on suunnitelmat karissu ja varissu matkan varrella... ja nyt ei oo MITÄÄN SUUNNITELMIA!! tai no on vauvan sängylle paikka, ku se on nurkka, jossa kaikki seinät on sisäseiniä =) mutta muut suunnitelmat on hävinny ajatuksista täysin!! nimetkin!! KAIKKI!!! kummit oli valmiina, mutta... nyt en ees muista, ketä KAIKKIA silloin ajateltiin ihan tosissaan... nyt siis menee KAIKKI uusiks!

ja pahinta on se, että en ees uskalla mitään suunnitella ja miettiä, ku kokoajan on tunne, että tää onni otetaan meiltä kuitenki pois...

En oo muuten lukenu yhtään netistä mitään! Vähä yritin selvittää sitä hcg arvo juttua, et onko monikkoraskaudessa jotenki eri arvot... mutta siellä tuli het vastaan vain pelkkää epäonnistumista... ni suljin netin, enkä oo enempiä mitään selaillukaan!! En oo vieläKÄÄn missään marrasmammoissa, enkä oo avannu kertaakaan helistimen tai kaksplussan tai minkään muunkaan sivuja!!!

Mä en vain halua verrata!!

Esim Jane G:n pahoinvoinnista lukiessani olin iha että OUNOU!! mul ei oo mitään!! en siis taida olla raskaana!! - mutta sitte järki puuttui peliin, että KAIKKI ON YKSILÖLLISTÄ!! mutta juuri tuon takia en aiokaan mitään sivustoja selailla, etten sit turhaan vertaile itteeni mihinkään...

Mä vain ELÄN ja yritän oppia nauttimaan =)