Kuusamo on nyt tältä kevättä nähty ja koettu. Loma oli MAHTAVA!!! Kirjaimellisesti LOMAA!! Hyvä seura ja rauhallinen ympäristö omaehtoista olemista varten =)

Keskiviikon aloitus oli RANKKA, sillä pääsin töistä vasta puol kuuden maissa - ja päivä oli AIVAN KAAMEE!!! Jumalaton kiire!!

Seitsemän tunnin ajomatka ei ollutkaan yhtään niin helppo, kuin olin ajatellut. Oon aina tykänny matkustaa autossa ja se on meidän perheen eräänlainen rentoutumiskeino... Mutta tollasen työpäivän päälle, se EI ollu rentouttavaa!! Tokikin pysähdeltiin usein, mutta... Mulla loppu kärsivällisyys puolen välin jälkeen. Mä olin NIIN kiukkunen ja ärtynyt ja levoton ja kärsimätön!!!

Mutta ku mökille päästiin, ni mieli kirkkani =)

Torstai meni mökkiä laitellessa, polkuja lumeen tallatessa ja ruokaostoksia tekemällä =) Nukuttiin ja saunottiin. Perjantai oli shoppailupäivä =) kierrettiin keskustan kaupat ja ostin TIETYSTI kengät =P ja vähän jo vauvanvaatteita =) muistovaatteita nimittäin =) tuliaisia =) ku Tampereen reissulla ne jäi kokonaan hankkimatta. Shoppailun jälkeen mentiin Tropiikkiin pulikoimaan =) mutta siellä oli niin kylmä (+32 C), että katottiin parhaaks lähteä mökille =) jossa sentään oli ulkolämpötila -13 C =P ja mökkiki piti lämmittää aika totaalisesti uusiks =P Nukuttiin ja nukuttiin =) syötiin ja naposteltiin =)

Lauantaina käytiin katsastamassa Ruka. Tarkotus oli vuokrata moottorikelkat neljäks tunniks, mut ku Sjoen IVF hoitaja kielsi kyseisen lystin multa, ni ei isäntä ja bestiskään sitte suostunu lähteen. Mua harmitti asia ihan vietävästi ja taisin pariin otteeseen siitä kiukahtaaki!! Mutta enhä mä voinu niitä pakottaa!!

Rukalla oli TOSI HILJAISTA!!! mutta aateltiin et ku hiihtolomat on just ohi ja pääsiäinen juuri tulossa, ni nyt oli sellanen väliviikonloppu. Kaksi tuttavapariskuntaa tavattiin rinteen juurella =) PIENI ON MAAILMA!! =P

Rukan jälkeen ajeltiin vähä  Kuusamoa ees taa. Mietittiin, että missähän meidän yläaste aikainen rehtorimme asustaa, mutta ei ihan stokereiks alettu =P

Mökillä TAAS nukuttiin ja syötiin =) Mä luin reilu 500 sivuisen pokkarin =) ja se oli IHQ!!! se aivan itketti mua! nauratti!! ja suututti!! =P

Illalla olin tosi oudossa kunnossa... olin kuin ruumiini ulkopuolella... mä olin iha tööt... mun oli paha olo ja mä olin täysin voimaton. Olin ihan et kuolenko mä vai onko tää sitä raskauspahoinvointia... olo ei helpottunu ees syömällä... Niinpä painuin pehkuun. Puol neljä heräsin ja olin TOSI PELOISSANI että mikä mul on ja että onko esim kohdun ulkopuolinen raskaus tai keskenmeno tms... puoltoista tuntia mä pyörin ja valvoin ja huokailin, sitte suutuin itelleni ja komensin: "NÄYTTÄKÄ MULLE UNISSA JOKU MERKKI JOS ON JOTAIN KERROTTAVAA!! TAI JÄTTÄKÄÄ MUT RAUHAAN!!"

Nukahdin het ja näin jossain vaihees unta, että oltiin ultrassa ja eka otettiin vaan sellanen still kuva, jossa näkyi kaksi sikiötä. Sitten ultrattiin oikeen kunnolla ja molempien sydämet löi kiivaasti ja hienosti, ja toinen heilui kokoajan. Toinen ei liikahtanutkaan ja lääkäri tökki sitä vähä ultralaitteella ja piskuinen liikautti kättään sille teiniangstilla "NO JOO JOO!!!"

Koko loman aikana nukuttiin TOSI TOSI PALJON!!! ja ulkoiltiin ja syötiin kans =) Jokaiset yöunet oli 9-11 tuntiset =) ja päikkärit aina sellasta paria tuntia =P

Joten loma oli aktiivinen lepoloma!!!!

Oli ihanaa ku ei tarttenu olla sosiaalinen! Sai kiukuta, jos kiukutti! Sai olla kärsimätön, jos siltä tuntu =) ja rakas ja bestis sen ku tuki =) (ja mä niitä kans)

Ja lomalla tulin oppimaan, että raskauden myötä mulle on tullu kaks uutta piirrettä: kärsimättömyys ja äkkipikaisuus =( en tahtois, että sellasta tulis, MUTTA HEI!!! mä otan KAIKEN paskan vastaan, mitä tää raskaus tuo muassaan!!! kunhan saamme lapsen! tai lapset =)

Ton unen jälkeen päätin, että lakkaan hermoilemasta!!! Että kyllä meille selviää, kestääkö raskaus "loppuun asti" vai otetaanko meiltä kaikki pois. Nyt YRITÄN nauttia raskaudesta!

Kotona juoksin ensimmäisenä vessaan ja tein testin =) ja viiva oli jopa vahvempi ku kontrolliviiva =) ja saatoin huokaista helpotuksesta!!!! Ainakaan Pilvi ja Pietu ei jääny Kuusamoon =)

JA iltapahoinvointi on sen verran kouraisevaa, että kyllä sekin on merkki siitä, että sisälläni ON elämää =)

Tänään sanoinki isännälle, että "HEI ME OLLAAN RASKAANA!!!!" =)

Kiitos kaikille kommenteista =) ja tuesta =) ja Helena pyysi, etten unohtaisi teitä =) EN TODELLAKAAN!!! luen blogejanne päivittäin! mutta kommentoimaan en enää oikeen ehdi, sillä töissä alkaa olla viimeisten deadlinejen aika ja KAIKKI ON SAATAVA TEHTYÄ!

Yritän aktivoitua jälleen kun työkiireet helpottaa =P eli viimeistään toukokuussa =P