kävin tossa aamulla juttelees neukkiksen kanssa niistä mun sokereista. arvot oli hassusti niin sanotusti väärin päin, ku mitä "pitäis" olla, eli kun tunnin arvon pitäis olla korkein, ni se oli mulla matalin. siksi mua ny seurataan.

yllätys mulle oli se, että mun ei tartte täs alus ottaa ku kerran viikossa yhtenä päivänä neljä arvoa, ja jos ne on ok ni sit siirrytään siihen, että otetaan vain kerran kuussa yhtenä päivänä neljä arvoa. sit taas jos nää ekojen viikkojen arvot on huonot, ni sit jatketaan kerran viikossa arvoilla.

nyt pitää opetella käyttämään leivän päällä levitettä, en oo jostain ala-asteen yläluokilta lähtien käyttäny. sit pitää opetella juomaan maitoa ja päästä eroon tuoremehuista. jäätölö pitäis jättää pois =/ mutta joskus saa nautiskella! nii ja tietty karkit, mut onnek mä oon niistä jo aika hyvin muutenki päässy eroon. pulla/keksihiiri en oikeestaan ees ole, ja jos olen, ni ite leivottuna kiitos. ruoan valmistuksessa perunamuusi on ainut, jossa käytän rasvaa. paistamisen hoidan silkalla teflonilla =P joten ainut, miten rasvan käyttöä pystyn vähentämään, on käyttää vähärasvaisia lihatuotteita. jauhelihan oon jo KAUAN käyttäny 7% tai 10%, maito on ollu aina rasvaton, jugurtit viilit on aina niitä 0,1% tai 1%, juustossa en pysty ku siihen 17%... mut oon valmis kokeilemaan taas kevyempiäkin! leikkeleet on pääsääntöisesti ohuenohuita ja kinkkuja ja jos metvurstiin sorrun, ni ne on niitä kevyt ja light. mut nyt taitaa metrutsti jäähä sit pois.

leipä on vaihtelevasti vaalee tai tumma. nyt pitäs sit pyrkii täysjyviin ja rukiiseen. mut vaihteluna saa sillon tällön vetästä huttuleivänkin.

pastat riisit tummana, peruna kokonaisena, kaikkea kohtuudella.

kasviksia ja hetelmiä paljon. tartteepa siis opetella =P kasviksen menee ajoittain suurissakin määrin, ajoitain ei laske pätkääkään. hetelmät onnistuu jos vaan muistaa =P

aterioitten koko on pienentyny jo muutenki, joten ne on hanskassa. säännöllisyys on siinämielessä hyvä, että aamupala lounas päivällinen ja iltapala on kohillaan, mut lounaan ja päivällisen väliin pitää kuulemma vielä saaha välipala. ja oon kyl iteki huomannu, että se on totta.

et enköhä mä pärjää =) Pietun eteen valmis vaikka mihin!!! <3