kesälomaviikko meni pääsääntöisesti sairastellessa. eka loma meikäläisellä näin koko ikänä.

suolistoani ja vatsalaukkuani olen sairastellut... eli eritejuttuja tiedossa!!!!

ripulointi on ollu aivan käsittämätöntä!!! 5-9krt/vrk... HUOH!!! ja oksennus on lentänyt heti, ku on syöny jotain vähän karkeampaa ku mansikkakeitto tai hernekeitto... ja muuki ruoka on tullu oksana parin tunnin kuluessa syönnistä...

keskiviikkona sitten hermostuin voimattomuuteeni ja läpipaskaisuuteeni täysin ja juoksin lääkärin puheille. iso kasa verikokeita ja eritenäytteitä ja diagnoosina joku tulehdus... senkka crp ja valkosolut koholla ja ulosteessa verta NICE!!!

saikkua on tällä tietoa 7.7. saakka ja tiistaina 1.7. menen uudelleen lääkärin pakeille. tiä sitte miks...

Pietulla kuitenkin näyttäis kaikki olevan kunnossa. Liikkeet on vilkkaat ja mami huomaa selvästi nämä univaiheet ja sit nää temmellysvaiheet ja sit viel sellaset rauhallisemmat valvontavaiheetkin. on muuten aika outoa... iha ku Alien-leffoissa.... joku on vallannut sisimpäni ja pyrkii vatsanahkan läpi ulos =P (no toivottavast Pietu ei kuitenkaa ulos pyri)

sf-mitta lääkärin mittaamana 17. sydänäänet 150/min säännölliset ja vahvat. kohdunkaulan pituus 3,5cm. kohdunsuu kiinteä. muutenki siellä naistentautien puolella (kuten lääkäri termiä käytti) on kaikki oikein hienosti. tää oliki eka sisätarkastus sitten varhaisultran ja olen huojentunut, että kaikki on sillä puolella hienosti. ku oon vähä peljäskelly, että ku ei oo kertaakaan vielä tarkistettu.

suolisto-ongelmista lääkäri ei oikeen osannu sanoo mitään... saattais olla jopa sappijuttuja, mutta tutkitaan sitä myöhemmin. bakteeriviljelyn  ja kilpirauhasjuttujen tulokset tulee joskus ens viikolla ja niitten jälkeen keskitytään sappeen. sappikipuja mulla ei oo, joten ehkä tää on vaan joku suolijuttu...

tähystyksiä ei raskauden aikana mielellään tehdä, sillä ilman pumppaus saattais aiheuttaa käynnistymisen. joten en ees suostuis!!! lääkkeitä ei määrätä tässä vaiheessa, sillä ei tiedetä, että mikä nää jutut aiheuttaa. hoitona on nyt lepo ja uni ja mustikka ja nesteet.

mä en osaa olla hyvällä omallatunnolla saikulla, joten hain kotiin muutamien asiakkaiden juttuja, joita voin tehdä täällä vointini mukaan. asiakaspalveluun ja työtovereiden seuraksi musta ei ole, sillä olen kiukkuinen kuin maailman ainoan mieskalun nielly nainen =P

Pietun vointi mua huolestuttaa ihan tosissaan =( että miten tällaset tuhledukset (kuten serkkuni sanoo) vaikuttaa vauvaan... miten ripulointi vaikuttaa ravintoaineiden saantiin... miten tällanen äitin krooninen väsy vaikuttaa vauvaan... ja voi mitä kaikkee täälä mietinkään... mutta täytyy luottaa ammattilaisen sanaan, että ravinnon vauva ottaa aina ennen mua ja käyttää hyvin hyödykseen mun laajoja vararavintoja, ja kohdun suojassa vauva on enemmän turvassa ku tulee syntymänsä jälkeen enää ikinä olemaan...

joten näissä tunnelmissa jatkan lepäämistä ja unimailla lomailua =)

 

voikaa muut hyvin!!