...mut ei sentään synnytyslaitos =P

Sairaalassa sisätaudeilla edelleen maataan, ja onneks jaksaa välillä käpsytelläkin, ettei iha makuuhaavoja saa =P

Äitipolilla käyty ja siellä todettu, että KAIKKI ON KUNNOSSA!! vauva on juuri sen kokoinen, kuin mitä tällä viikolla piti ollakin. Lapsivettä on oikea määrä. Lapsi on vilkasliikkeinen, mutta myös rauhallinen. Äiteen paikat on kiinteet ja oikean mittaiset ja kiinni ja kaikkee hyvää.

Sokeritasapainon kanssa on täälä opiskeltu, ja saan aina täydet kympit hoitajien arvostelukäyrillä =P eli arvot on hyvät ja ite laskemat insuliiniannokset on hyvät. Jopa lääkärit kehuu, että aloittelijaks tosi tosi tosi hyvin.

Viimeyönä mietin, että ku gyne sano että hän ei oikeen osaa sanoa kortisonin vaikutuksesta vauvaan, että ku ei oo miitäään tutkimuksia, että ei oo tuloksia hyvästä eikä pahasta, että nyt sitä pitää käyttää äidin voinnin takia...mutta että se pistää vauvan kovin liikkuvaiseks, sillä se on stressihormoni... ni viimeyönä sit mietin, et onks Pietu -isolla peellä- stressivauva... päätin sit pyytää, että pääsisin kuunteleen sydänäänet, että onko niihin tullu eroa tän lääkityksen aikana. tänään sitten pääsin prenalle kätilön käsittelyyn =) ja kyllä oli tehokas käynti!!!

Sydänäänet oli oikein hyvät ja voimakkaat ja vaihteluväli meni juuri oikein 140-160, ihan niin kuin kuuluukin vaihdella. Liikkeet olivat oikeanlaiset ja muutenki kaikki oli hyvin.

Kortisonista kätilö sanoi, että heidän käytössäänhän kortisonilla vahvistetaan vauvan keuhkoja, joten siitä on "vain hyötyä". Tosin hän sanoi, että tokikaan hän ei tiedä, että jos eri merkkiset kortisonit vaikuttavat eri lailla, mutta että ei lääkärit kortisonia määräis, jos siitä ois vauvalle yhtään mitään haittaa.

SF mitasta sanoi, että se on pieni näille viikoille (24+5) ja että kohdun kuuluisi periaatteessa olla jo yli navan, mutta mulla se on edelleen vain alle navan. =( säikähdin heti kamalasti, sillä perhepiirissä on pienimahaisuudesta kiinni jäänyt raskausmyrkytystapaus... mutta kätilö sanoi, että vasta kk:n päästä kannattaa huolestua, jos ei olla käyrillä. hän sanoi että mulla taitaa olla sen verran levee lantio, että kohtu levittyy vielä tässä vaiheessa sinne. ja kun kerroin, että vauva oleilikin pitkän aikaa ihan vain lantiossa "piilossa", niin kätilö vahvisti epäilynsä lantion tilavuudesta.

Joten! nyt EN MUREHTI (no enpä en en tietenkään) pientä masuani, vaan olen tyytyväinen, että se ei ole mikään ronsun vatta! vaan sievä pieni pallo ! (jota en ois ikinä uskonu! olen aina ajatellut, että JOS olen raskaana, ni maha on SIKAISOLÄSKI)

Kerroin raskausmyrkytyspelosta (johtuen pienestä masusta) niin  kätilö kyseli kaikki paineet ja pissat ja sellaset ja kerroin että paineet on matalat ja pissassa on pariin otteeseen ollu protskut plussalla, ni se lohdutti, että sitte ei oo mitään hätää! että protskut voi pissassa olla plussalla iha vaiks vaa valkovuodon takia. ja että ku mulla on ollu tän suolen kans juttuu, ni seki voi aiheuttaa protskuplussat.

Nyt on siis VAIN LUOTETTAVA!!! ku ei oo ollu ku silkkaa hyvää uutista, ni hyvinhän tässä on asioitten oltava!!!

Sänkypuuhia oon vähä harrastellu *HIHI* nimittäin olen tikannut tilkkuja vauvan peittoa varten =) puolet on nyt valmiina ja tuntuu että intoa on sen verran, että loputki puolet saattaa täälä olon aikana vallmistua (TAI SITTE EI) mutta kotona ainaki =P

 

nyt pitää kiiruhtaa takas petiin ku alkaa toi hiki taas nii pukkaan päälle =P kortisonin ja insulinin JA AURINGON aiheuttama sivuoireilu =P

moikkis

 

jaa sitä vielä että... mä alan olla NIIIIN KYLLÄSTYNY täälä oloon!! tai ei tää sairaalassa olo niin mitään, mutta kämppäkavereihin!!! enhä mä jaksa muutenkaan montaa 24h pätkää peräkkäin samoja ihmisiä!!! ja mä olen kämpän nuorin ja ku mulla on toi lähihoitajan vietti, ni mä oon sit niitä mummeleita siinä kokoajan auttamassa... ku ei hetken rauhaa... suut käy kokoajan... ja sit ku tosiaan auttelen, ni sit ne kyselee vähä välii MUN mielipidettä olotilaansa... ja enhä mä tiijä!!!

ja ku kokoajan pitää olla kohtelias ja avulias ja hymyilevä ja ja ja... ku välillä tahtois vaa olla!!! aattelinki että meen tonne tyhjään kellariin kohta yksin istumaan, ku siel ei tunnu liikkuvan ristinsielua...

mutta... ois se yksinki varmasti rankkaa olla!!!!

*nauttii vielä hetken aikaa yksinäisyydestä, vakava ilme kasvoillaan, ja valmistautuu ottamaan kestohymyn naamalle, kun astuu osaston ovista sisään...*