Kävin tänään TAAS ultrassa =)

Kätilön tekemät "tutkimukset":

painoa on tullut lähtöpainosta (TIETYSTI ERI PUNTARILLA =P) 7,5kg

pissa puhdas

verenpaine 121/79

Lääkärin tekemät tutkimukset:

SIIS IHAN PARASTA!!! sisätutkimusta EI tehty!!! =) mä oon NIIN KYLLÄSTYNY siihen, et mua ronkitaan iha kokoajan =P sitä on nyt tehty kohta neljä vuotta... Ja sisätutkimusta ei tehty siitä syystä, että näillä viikoilla on kuulemma IHAN SAMA, onko kohdunsuu pehmentyny vai ei =P sillä jos on pehmentyny, ni ei haittaa, ja vaiks ei ois pehmentyny, ni silläkään ei ole väliä =)

Pietu liikkuu jälleen vilkkaasti (kolme viikkoa oli todella hiljainen), eikä hän olekaan alaraajahalvaantunu =P (mä oon päässy jo yli siitä, että pelkäisin sen olevan kokoajan kuollut =P sillä kuolleet ei kai hikkaa - ainakaan näin usein=P)

Sydänäänet on loistavat

Napavirtaus on ihanteellinen

Pää on ns viikon pienempi, ku mitä oikeet viikot on (joten ei mitään väliä, isäsä pää =P)

Vartalon ympärys vastaa viikkoja

Reisiluu on ns 2vko pienempi, ku mitä oikeet viikot on (ei mitään väliä, sillä äitikin on kuulemma persjalkanen =P)

Pietu oleilee aina vaan perätilassa, joten hyvin todennäköistä, ettei enää käännykään, sillä paikka ja asento on yhtä ultraa lukuunottamatta ollut sama jo kauan.

Lapsivettä on ihanteellinen määrä

Istukassa on tiivistymiä, joka kuulemma viittais tupakoitsijaan, mutta lääkäri ei edes kysynyt, että poltanko, sillä en kuulemma ole polttajan näköinen enkä hajuinen =P mutta mun kohdalla tilanne "johtuu" kuulemma insuliinista - eikä sillä kuulemma ole mun tilanteessa mitään väliä - vaikkakin kuulemma VÄHÄN liian aikaisin tiiviyttä ilmeni...

Sokeritasapaino on pysynyt erittäin hyvänä ja olen kuulemma ihanteellisen rohkea pistämään juuri tarpeeksi isoja annoksia syötyyn hiilarimäärään nähden. Muutama yli kuuden arvo enne ruokailua on ollut, mutta niilläKÄÄN ei kuulemma ole mitään väliä =P

Nyt kuulemma millään ei ole varsinaisesti mitään väliä, sillä vauva on valmis syntymään VAIKKA hän on aika pieni =P painoarvio oli 1,9kg, vaikka sais painaa jopa 2,5kg. Mut silläKÄÄN ei ole mitään väliä!!! =) sillä parempi vain, että hän on piskuinen, sillä insuliinivauvat kun yleensä ovat liian isoja... ja mä ku olin varma, että JOS mä joskus oisin raskaana, ni sieltä tulis jättiläinen =P

Seuraava ultra onkin sitten vasta kolmen viikon päästä, sillä millään kun ei tässä välissä ole merkitystä - siis, ellei itselle ilmaannu joitain outoja tuntemuksia, joiden ilmaantuessa pitää HETI ottaa yhteyttä synnärille!

Kolmen viikon päästä siksi, että sitten on juuri oikea aika koittaa kääntää vauvaa - jos lääkäri on sitä mieltä, että kääntämisen kokeilu kannattaa, tällä hetkellä tämä lääkäri ei ollut ihan saletti, että kannattaisiko, sillä mun kohtu on kuitenkin aika pieni, ja Pietu on siellä jo nyt aika ahtaalla - jolla ei kuitenkaan ole mitään väliä =P

Ja mikäli taas ultraava lääkäri on sitä mieltä, että kääntämistä ei kokeilla, niin sitten on juuri oikea aika lyörä leikkauspäivä lukkoon. Joten seuraavalla ultrauksella jännitetään muutakin, kuin että onko liikkeet ja syke hyvä ja että onko Pietu kokenu kasvupyrähdyksen.

Seuraavalla kerralla mennään kuulemma myös automaattisesti "käyrille", jossa tarkkaillaan Pietun sykettä ja mun supistuksia... joita muuten on todella paljon, mutta joilla ei ole mitään väliä =P varsinkin, kun ne on täysin kivuttomia =) ja ne tuntuu pääsääntöisesti vain masualueella.

Hitto että aika on mennyt nopeasti!!!! Ja vaikka olenkin alkanut nauttianauttia raskaudesta tosissanitosissani VASTA 3.7. alkaen, niin olen tyytyväinen nautinnon tasoon!!! Kaikkihan kun ovat vain hokeneet, että NAUTI NAUTI NAUTI JA NAUTI!!! mutta se oli kaikkien pelkojen ja käsiteltävien asennemuutosten kanssa todella VAIKEAA!!! mutta hyvin tässä on kuitenkin ehtinyt nauttimaannauttimaankin =) ja nautin loppuun asti =) ja oon sanonu, että menkööt vaikka sen kaks vko yliaikaiseks, sillä jos vain kerran elämässään saa nauttia raskaudesta, ni nautitaan sit mahd pitkään. Tosin kätilö ja lääkäri molemmat sano, että missään nimessä Pietua ei päästetä yliaikaiseks, sillä se ei ole insuliinivauvalle hyväksi... sillä, että vauva olisi laskettuna aikana pienikokoinen - ei ole mitään väliä =P

Yhdellä asialla "enää on väliä" =) nimittäin sillä, että mun tulee voida kokoajan hyvin =) että jos olotilassa on muutoksia heikompaan suuntaan, ni sitte vaan yhteyttä synnäriin. Tai jos tulee tunne, että Pietulla ei olekaan kaikki kondiksessa, ni synnärille soittoa vaan! Yksin EI SAA pähkäillä!!! Sillä koskaan ei tiedä, jos vaikka olisikin jo synnytyksen aika!

 

Eilen olin "imetystunnilla" jossa neukkis kehoitti hankkimaan kaappiin muutaman purkin äidinmaidonkorviketta ihan siltä varalta, että jos kotiutuessa imetys ei alakaan heti sujumaan tai jos nännit kipeytyy niin, että täysimetys ei onnistu... Nooh, mä sit kiersin ultrasta kaupan kautta kotiin - ja menin iha sekasi siel hyllyl... NANia Tuttelia Pilttiä Rainbowta vai jotain iha outoja merkkejäkö... et mikä ny sit ois parasta... ja kui isos pakkaukses kandee ostaa... pikkupurkki vai puolenlitran... et syökö vauva vuorokaudes viis desii - ku se säilyy avattuna vrk:n... päädyin siihe puolenlitran puteliin, sillä voinhan mä syöttää liian koirille =P mut jos kesken loppuu ni on pahempi...

Ruoan oston lisäks mua HIRVITTI vaipat!!!! Päätin samalla ostaa ensimmäisen vaippapaketin... ja voi ristus notta!!! mistä mä voin tietää!!!???? pampers libero muumi rainbow vai joku ihan outo merkkikö... libero ois siitä ok, et oon liberokerhos... pampersista oon kuullu parilta äipältä, että ne päästää laidan yli... muumeilla kuulemma on pärjänny äiti jos toinen, mut kyl neki läpi päästää... joillain sit taas ehdoton yök liberolle - kaikki kuulemma riippuu niin vauvan muodoista... nooh mä ostin sit muumi-paketin, ku siin oli vähiten... ni jos se on iha sika huono Pietun muodoille, ni ei oo kova homma käyttää noin pientä pakettia, vaik se yli vuotaiski... ja kuha ny kotiutumispäivän selviäis =P ja onhan mulla aikaa tehä vielä kalluppia =)

Ekaa kertaa menin IHA LUKKOON, ku päätin ostaa jotain vauvajuttuja... ku mun mielestä jus toi vaippa-asia on iha sika vaikee, ku ei oo mitään kokemusta... ja onhan ruokaki EHDOTTOMAN tärkeää, mikäli imetys ei onnistu... Siin hyllyjen välis pyöriessä, ois ollu kivaa, ku ois ollu joku asiantuntija apuna =P

 

JAAHAS!!! TAAS tuli megalomaanisen pitkä juttu... sorry!!!