Tänään Julius Timo Olavimme onkin JO viisi viikkoa vanha!!!!

Eilen oli neuvola, jossa saimme selville strategiset mitat =) paino on 3200g ja pituus 51cm =) joten kasvua ON tapahtunut!!

Meille sanottiin aikoinaan, että kun poika painaa yli kolme kiloa, ni sitte saatais lähteä vaunuttelemaan, mutta eipä nyt vielä saadakaan =( Neukkis tuumas, että kilomäärä on saavutettu, mutta kun poikaa katsoo, ni on hän NIIN pieni ja hentoinen, että hän odottaisi vielä viikon verran. Joten niin odotamme mekin, sillä parempi ottaa varman päälle! Tokikaan, mä en ees tiiä, että mitä kaikkia juttuja siinä vaunuttelussa on sellaista, että se aiheuttaisi ongelmia. Onko kyseessä se, että keuhkot ei oo viel valmiit ulkoilman käsittelyyn? vai se että ilmasta voi tarttua iha mitä vaan tauteja? vai että vauva ei vain kestä ulkoilmaa -esim iho...? vai hä?

poika syö hyvin! pääsääntöisesti rintamaitoa, mutta joskus yötä vaste annetaan nania ja jos yösyönti on tyyliin tunnin välein, ni sit jossain syötöllä on vain annettva nania, ku rintamaito ei riitä. neukkikselta on tähän tyyliin siunaus, joten emme vastaanota ktritiikkiä =P

kahtena yönä VAIN on ollut valvoskelua - johtuen juuri siitä, että tissimaito ei ole tainnut riittää, mut äiti ei oo sitä vaa tajunnu. noina öinä juli on herännyt jopa vajaan tunnin välein syömään. silloin äiti on ollu PIKKASEN väsy =) ja unihouraillut -tokikin täysin hereillä ollessa =P

yhdellä syötöllä kun poika vain itki ja itki, ni sanoin hänelle:"sun on vaan hyväksyttävä se, että sun veli on välillä tässä toisella tissillä!" ja ku sen olin sanonut, niin jouduin ravisteleen itteeni, että "eihän julilla ole veljeä!!"

samana yönä, myöhemmällä syötöllä, kun poika ei huolinut tissiä, ni vakuuttelin itelleni että "ku juli kerta on töissä numeropalvelussa, ni miksi hän ostaisi vieraalta numeropalvelulta palveluja! siksi hän ei huoli nyt tissiä!"

sit sinä toisena tiuhantahdin yönä, en yhdellä itkulla kertakaikkiaan vaan jaksanu het nousta, ni käänsin kylkeä ja vakuuttelin itelleni "onneks mulle on sanottu että maija meikäläisen (nimi muutettu) vauvalla on aivan samanlainen ääni, ni tiedän että tuo itku on juuri sen toisen vauvan itku, eukä mun tartte nousta!" mutta ku olin kylkeni kääntäny, ni tajusin että "KYLLÄ!! kyllä tuo itku on juurikin meidän oman nurmilintumme itkua, ja mun on siis noustava!" ja tuo maija meikäläinen (nimi muutettu) on mun yläaste ja lukio aikainen luokkakaveri, jonka kanssa en ollut koskaan oikein minkäänlaisissa tekemisissä! enkä edes tiedä, onko hänellä lapsia. en tiä, mistä juuri hän tuli ajatuksiini!

neukkikselle oon noista jutellu, ja hän pisti väsymyksen ja nähtyjen unien piikkiin. ja mä ku tunnetusti olen kova uneksimaan, ni ei vielä ihan törnävälle tartte paikkaa varata.

 

ja nyt rakas nurmilintumme haluaa ruokaa, joten heippa taas