On aika avata päiväkirjan VOL.2

Tämä on aivan uskomatonta!!!! Me olemme TAAS raskaana!!! Tällä kertaakin ICSI:n tuoresiirrosta!!

Mehän saimme Pietu-vauvamme 1v8kk sitten, ja hänkin on ICSI:n tuoresiirto. Hänelle jäi siitä ICSI:stä kaksi huurunenäsisarusta pakkaseen. Huhtikuussa päätimme kokeille, miten PAS onnistui, ja PASkakshan se meni  Molemmat piene huurunenämme, Uljas ja Rauha, menehtyivät  Sulatuksen he kestivät, mutta he eivät jaksaneet siitä enää kasvaa

Siitä saimme sen verran voimaa ja uhoa, että lähdimme vielä "piikkihoitoihin". 7.5.2010 oli suunnittelukäynti, josta lähtien minä söin Yasmin-pillereitä 2 viikkoa, jonka jälkeen menimme aloituskäynnille lääkärin pakeille. Mulla ois sillon pitäny jo olla vuoto, mutta ei se tietenkään ollut, ku oli komento  Lääkäri kuitenkin kirjoitti minulle Gonal F reseptin ja määräsi, että mikäli vuoto ei ole alkanut kolmantena päivänä käynnin jälkeen, niin siirretään hoitoa. Ensimmäisen piikkipäivän hän määräsi 25.5. päivälle ja pistoaika oli klo22.00, ja pistoluvan sain, mikäli silloin olisi kp1 tai kp2.

Klo 21 kävin vessassa ja OHHOH!!! Niin ne vaan alko!! Eli aikaa oli enää tunti  Mitä sitä turhia aiemmin vuotamaan

Niin aloitin Gonal F:n piikittämisen. Jarrut otin mukaan 5 päivää ennen punktiota. Ja irrotuspiikin iskin 5.6.2010. Lääkärin kanssa sovittiin, että tähdätään 10 munasoluun, sillä nyt panostamme laatuun emme määrään  Tarkistus ultrissa näytti tosi hyvältä

Punktio oli 7.6.2010 ja saimme tasan 10 munasolua  Toimenpide oli jälleen kerran täysin kivuton! Enkä tuntenut suoneen laitetun aineenkaan vaikutusta, en siis saanut elämäni humalaa enkä muuttunu hysteeriseksi naurajaksi tai itkijäksi. Olo oli kuin ei mitään.

Siirtopäiväksi oli määrätty 9.6.2010 ja ajelimme takaisin Tampereelle. Kypsiä munasoluja oli 9kpl , alkiota saatiin 7  (enemmän kuin koskaan aikaisemmin!!!) Näistä kaksi oli heikompilaatuisia ja viisi oli TOP-alkioita  Yksi (Tölteri-nimeltään) siirrettiin kohtuuni ja neljä jätettiin jatkoviljelyyn.

Kotiin tuli tieto, että näistä jatkoviljellyistä vain yksi pystyttiin pakastamaan, ja sekin vasta viidentenä päivänä (kuinkahan pitkälle Meidän Juuperi-alkio oikein kasvoi tuona aikana?)

Piina-aika meni piinaillessa paljon muutakin kuin vain Tölterin selviytymistä  mietimme paljon jatkoviljeltyjen kohtaloa, piinasin sitä jatkuuko työsopimukseni, odottelin postin välityksellä monia pieniä ja isoja kivoja juttuja - varsinkin liuskaraskaustestejä   Ne tuli pp8, joten testasin HETI  No eihä siihen lävähtäny ku kontrolliviiva, ja samoin kävi pp9. Mutta pp10 tikkuun piirtyi KAKSI VIIVAA!!!!! Erittäin vahva haamu   Vattuahon oma pikku kummitus  Päivämäärä oli 19.6.2010.

Virallinen testipäivä oli vasta 24.6.2010, jolloin tein sitten ihan puikkotestin. Siihen piirtyi kaksi täysin yhtä vahvaa viivaa, joten RASKAANA OLLAAN!!! (oho!!! kirjoitin tuon nyt ensimmäistä kertaa!!!! sanomaan en sitä ole vielä pystynyt!!)

Virallisen testipäivän aattona kuitenkin jo ilmoitin polille, sillä en halunnut että juhannus sotkisi jatkon suunnittelua mitenkään - ja olin tietysti yli-innokas  Polin väkikin oli innoissaan  Ja varhaisultra määrättiin 14.7.2010 päivälle.

En haluaisi verrata Pietu-raskautta ja tätä Tölteri-raskautta keskenään, sillä olen antanut itselleni kerrottavan, että jokainen raskaus on erilainen. MUTTA!!! Jo silloin pp10 paikkeilla heräilin öisin siihen, että venyttelin tota kohdun seutua aivan samalla lailla, kuin miten huomasin tekeväni Pietun kanssa... ja jo silloin mietin, että "VOISINKO???"

Vattavaivojahan mulla oli niin Aino ja Ahti siirrossa, kuin Pietu ja Pilvi siirrossakin, ja aivan kuten PAS:hoidossa Uljaan ja Rauhan kohdalla. Ja niin on nytkin (tosin mulla puhkes Pietua odottaessa colitis ulcerosa, joten vattavaivaa ny on iha kokoajan, mutta tää on erilaista, tää on sellaista "lugevaivaa")

Pari päivää olen kokenut "pahoinvointia" tai jotain. Olo on kuin oisi kieppunut huvipuistolaitteissa. Mut ne on menny näppärästi ohi ku on syöny ja ULKOILLU!! Oon todennu, että ulkoilu ja happi ja raitis ilma ja maisemat ja luonnon äänet yms tekee HYVÄÄ!!!

Väsymys on vähän erilaista, ku mitä se normipäivään on (olen perhepäivähoitaja ja väsy iskee hieman ennen työpäivän päättymistä - noin niinku normisti. Mutta nyt olen todennut, että se on erilaista ku normisti, joten kait nuo hormonit antaa oman lisänsä...)

Että mitähän se kaikki on sitte, ku alkaa oikeen raskausoireet

Vessahätä, se nestesellainen, on TOSI TOSI TOSI TOSI USEIN!!! Minä, joka normisti pärjään nesteeni kanssa muutamalla vessareissulla per päivä, olen nyt vessan SUURKULUTTAJA!!! Ja hädäntunne on yleensä paljon suurempi, ku mitä se todellisuudessa sitten osoittaa olevansa

Sit valkovuoto... HOHHOIJAA!!! Tokikin se johtuu paljolti Lugesteronista, mutta hei silti!!! Melkeen pitäis TenaLadyjä käyttää!!!!! Mutta kerrattuani aikaisempia hoitoja, tilanne on ollut sama - onnistui tai epäonnistui hoito.

Hermoa kiristää!!! SIIS TODELLAKIN KIRISTÄÄ!!!! Tällaisia RAIVOSTUMISKOHTAUKSIA en muista kokeneeni ikinä ennen!!!!!  Mä saatan maata onnellisena sohvalla kesken päiväuniajan, ja yhtäkkiä RAIVOSTUTTAA!!! IHAN KAIKKI JA IHAN PERKELEESTI!!!!! Ja raivo sen ku kasvaa, ku TIEDÄN että ei oo mitään syytä, miks oon raivostunu tai mikä raivostuttais... ihan käsittämätöntä!!! Eikä niinku YH-TÄÄN mua!!! Mulle jotain iha vierasta - tossa mittakaavassa! (onneks mun ei tartte purkaa sitä mihinkään, sillä imen kiukun lasten nähden -tai siis suurimmansuurimman osan siitä! Ja työpäivän päätteeksi lenkki perheen parissa saa olon tasaantumaan!)

Että hormoonit hormoonit!!!! HUHHUH!!!!  

"Pietu-pojalle" oon puhunu täysin avoimesti ihan kokoajan  Ja hän osaa jo kuunnella masua  Ja välillä hän nostaa paidan helmaa tai kurkkaa kauluksesta sisään ja huhuilee "VAUVAAAA VAUVAAA HALOOO"  Ja täytyy tässä sanoa, että "Pietu" kyllä tietää, mikä vauva on

Nyt alan tosiaankin kirjoittamaan toista osaa Odotusajan päiväkirjaani, sillä ensimmäistä osaa on ollut kiva lueskella  On kivaa, kun asiat on muistissa