Mulla on paha mieli, sillä olen käyttyäytynyt kuin "normaali odottaja" =( Olen valitellut huonoa oloani ja fyysisiä kipuilujani =( Olen marissut henkistä jaksamistani =( Olen käyttäytynyt ääliömäisesti!!!

Oon kyllä sitä mieltä, että vaikeamman kauttakin raskautuneet toki saavat kokea olonsa tukalaksi ja puhuakin siitä avoimesti, mutta mä oon tainnu mennä iha valittamisen puolelle =( EN TYKKÄÄ!!!!

Oon puhunu tilastani avoimesti aivan alusta asti ja olen avoimesti kertonut, että en ole voinut lainkaan niin hyvin kuin esikoista odottaessa. Mutta ehkä se on mennyt valittamiseksi?!

Tarkoitukseni ei ole ollut valittaa, vaan kertoa niin kuin asiat ovat.

Anteeksi, että olen voinut huonosti!

Silti MINÄ NAUTIN RASKAUDESTANI JA PIDÄN TÄTÄ IHMEENÄ!!!! TOINEN ISO IHMEENI!!!!!

ja tämä vuodatus siis siitä syystä, että IRL olen kohdannut tilanteita, joissa _valittamisestani_ ei pidetä, taustasta johtuen...

 

Mutta sitten siihe raskausarkeen:

työtä oon taas tehny 2vko, ja huhhuh!! on oma vireystaso kyllä aivan toista luokkaa ku ennen raskautta =P ja nää aina vaan jatkuvat helteet verottaa vieryttä vielä enemmän =P Voisin oikeasti nukkua 24h ja silti se väsyn määrä ei vähenis lainkaan... mutta oon mä työni tehny, ja huolellaki vielä =) iha nii paljo en oo jaksanu ohjata lapsia askartelujen ym pariin ja enemmän on luettu kirjoja, mutta pojat ovatkin oppineet, että lukeminen on KIVAA!! =) vähä väliä joku kantaa mulle kirjan ja pyytää lukemaan =) ja mähän luen =)

töitte jälkeen oonki ollu sit iha naatti. jotenki ku lapset lähtevät, ni mää romahan täysin. sitä on kuitenki koko päivän pitäny olla täysin valveutunu joka tilanteeseen iha kokoajan. tunnin toista mun tekis vaan mieli maata röhnöttää... sit pikkuhiljaa alkais taas uudestaan päivä =P tietysti tilanteen mukaan!! mikäli isäntä on kotona, ni hän ottaa Pojasta vastuun ja äiti saa röhnöttää. mut usein röhnötetään kaikki yhdes =P

Esikoisen odotuksen aikana meillä oli tapana joka työpäivän päätteeks lähteä ulkoilemaan, ja sama tapa jatkui Pojan syntymänki jälkeen, sitte ku poika, äiti ja kelit oli siinä kunnossa =) Mut nyt EN VAA JAKSA!!!! odotan sitä keskiraskautta, että taas saisin virtaa ja voimaa (ja kelitki ois jo viilenny) ni eiköhä tää perhe taas tuu mettäteillä tutuks =P

Ja ei hyvänen aika!!! keskiraskaushan alkaa jo maanantaina =) !!!!!!!! silloin on rv12 täynnä <3

US-KO-MA-TON-TA!!!!!!

Mulla on pikkuhiljaa alkanu esiintyy niitä pesänrakentamisviettijuttuja =P mut se on vasta vietti =P kauhee into ois päästä tekee suursiivouksia eri kodin osa-alueille =P mut EMMÄÄ JAKSA!!! ootellaan edelleen sitä keskiraskautta ja viileempii kelei =P eniten syyhyttää saunan ja ikkunoitten pesu =P Pojan vaatteitten lajittelu =P ja yks varaston raivaus... mut EMMÄÄ JAKSA!!! ehtiihän noita!!

Mehuja oon keitelly ny muutamia maijallisia ja tästä aionki suunntata seuraavaks Tummun ja Tuhuvan marjapuskille hakemaan lisää materiaalia =) Oma mehu vain on iha parasta =) ja se TUOKSU!!! mikä niistä lähtee ku keitetään!!!

Muuten tuo hajumaailma onki sit hyvinki inhottava... Kaikki hajut on erittäin voimakkaita ja jos (tai siis  kun) joku haju on epämiellyttävä ni se sit kertakaikkiaan ON!!! hajuaisti on siis jälleen herkistyny, ja vielä voimaakkaammin ku Esikoisen aikana. ja ku tuntuu, että maailma sisältää pääsääntöisesti vain epämiellyttäviä hajuja... mut eiköhän sekin siitä =)

Dopplerin saan maananataina =) <3 <3  Pietulaista ku odotin, ni en raaskinu ostaa konetta, ku se makso satasen verran. nyt yllätyin, ku hinnat oli laskenu puolella!! ja niin mä het tilasin sen!! Pietulaisen kohdalla takerruin myös liikaa niihi varotteluihin, että mikäli joskus ääntä ei saakaan kuulumana, tulee turhaa murhetta, sillä kone ei vain aina toista ääniä... mut mä en enää oikee usko siihe =P kone on nyt tilattu ja tulossa ja aion nauttia Tölterin äänistä päivittäin  <3 <3 <3 Saa Pietulainenki kuunnella niitä ääniä iha oikeasti, ku nyt hän vain painaa korvan masulle ja "kuuntelee" =) <3

Pietulainen osaakin etsiä vauvaa aivan oikeasta kohdast (joskus myös vähä väärästä, ku ettii tissiestä =))))) ) ja hän ymmärtää tosi hienosti, ku kiellän potkimasta masua tai pomppimasta masun päällä. hän aina sanoo "ei saa potkia vauvaa" =)

Ja vauvoista on muutenkin tullut hälle "tärkeitä" =) hän huomaa vauvat ja vaunut joka paikassa, pienimmästäki vilauksesta =) ja hän sanoo aina sillee hellyttävällä lässytysäänellä "OI OI OI SIELLÄ ON VAUVA!!" tms =) <3

ruoka ei mulle maistu lainkaan. tää on iha pakkosyömistä. mutta syötävä on, sillä huono olo iskee välittömästi, jos on liian pitkä väli syömisessä. sokeriarvojakin on ollu vähä hankala mittailla, ku on pitäny tunnin välein jotain naukata.

ja ensimmäinen raskaushimo on iskeny =P DAIM!!!!!!!!!

mutta ei, nyt puskaan <3