rv oli sillon 13+2 (nyt on siis varttia vaille rv14 <3 <3)

- paino on pysähtyny (LUOJAN KIITOS!!! se nousi aika rajusti hoitojen aikana ja sen jälkeenki, sillä tiputin syys-joulukuussa viitisentoista kiloa liian nopeesti)

- paineet oli taas vaan 102/58 (ei ihme että välil huippaa iha pikkupyörtymisiin saakka)

- hb oli SATAKOLKYTKUUS!!!!!! uskomatonta!!! se on sitä mun "ennen-suolitulehdusta.tasoa"! (ja aikaisemmin otettu suoninäyte näytti jo 128, eli kyl se pirulainen on vaan noussu!!! =))))) (mut silti väsyttää... ja silti on rauta-anemian kuva verikokeissa)

- sokerien kotiseurantaa jatketaan, mut suolilääkäri nosti kortisoniannoksen 20mg/vrk, joten nousun sokereissa huomas jo kolmantena käyttöpäivänä... joten mikäli nousu on pysyvää, ni lähetteellä äitipolille (jonne on ilman lähetettä varattu aika kolmen viikon päähän)

- kuvailin rankkaa raskauttani neukkikselle, joka sanoi että kuulostaa täysin normaalilta, hyvinvoivalta raskaudelta =)) ja mä oon iha sika kiitollinen, että saan kokea tämänki!! Pietu-raskaus kun oli aivan täydellinen ihana ongelmaton raskaus <3 tää on nyt sitä, mistä kaikki muut puhuu =) Mutta kuten eräs ystäväni kertoi siskonsa sanoneen, kun ekan lapsen saivat hoidoilla ja raskaus oli täydellinen ja ongelmaton, ja toisen lapsen saivat luomusti ja raskaus oli täynnä ongelmia, että hän on kiitollinen ensimmäisestä raskaudesta joka oli TÄYDELLINEN ja kiitollinen toisesta raskaudesta, joka oli sitä mistä kaikki puhuu! mä koen juuri samoin <3

- sen verran neukkis kuitenki sano, että TYTTÖ... kuulostaa tyttöraskaudelta =))) mulla on iha alusta asti ollu tyttöfiilis, ihan niinku Isännälläki ja Appiukolla (joka osuu aina oikeaan) Sillä ei ole mitään väliä, kumpi sieltä tulee, se on FAKTA!!!! joskus toivoin tyttöä, mutta kaiken kokemani ja lapsettomien kokemusten "kuulemisen" jälkeen mulle on ihan oikeasti ihan sama!!  mut aika jännää, että ammattilainen "uskaltaa" heittää tollasia :)

- sydänäänet KUULUI <3 Pietulta ne kuulu 14+0 <3 nyt ne kuulu kuitenki nii "heikosti" ettei doppleri näyttäny sykelukemaa, joten neukkis sano, että taitaa olla ihan ekat päivät ku ne ees kuuluu. 

- pissas oli veri ja proteiinit plussalla, joten seuraavana aamuna näyte labraan... sieltä sain tulokseksi proteiinit plussalla, joten päivystävä sairaanhoitaja ja lääkäri kattoo ne, ja mikäli on tarvetta toimenpiteisiin, ni ne soittelee. Eivät oo soitellu, joten ei kai sille mitään tehä. mun yksityislääkäri mister kuukle kertoo kuitenki, että on hyvin normaalia että alkuraskaudes varsinki on protskut plussal, ja voi johtuu valkovuodosta, stressistä, nestetasapainosta (joka kyl on ollu sekasi), väsystä, niukasta näytteestä (joka on mulla iha salettijuttu, ujorakko) ja ku mulla on toi suolitulehus, ni seki tekee tepposiaan... eiku kepposiaan...

eli neuvolas sillee periaattees kaikki hianosti =)

Muuten onki sit ollu vähemmän hienoo =P oon syöny - oksentanu - juonu - oksentanu - sairastunu flunnssaan - räkiny - niistäny - aivastellu - väsyny entisestään - valvonu yöt - ollu nukkuneen rukous päivisin - hoitanu samassa kunnossa olevaa poikaani - piristyny =)

eli tän päivän oon ollu jo suht pirtee =) räkä on vähä väistyny ja väsykään ei oo paha. ällö olo on enää vain ruokaillessa ja juuri ruokailun jälkeen - nii ja varsinki ruokaa tehdessä... voi ku pääsiski joskus valmiiseen pöytään!!!!

joten eiköhän tää tästä =) tosin tällaisia väliherääämisiä on tapahtunu tän raskauden aikana jo aiemminki ja sen jälkeen on tullu kahta kauheempi olo =P mut nautitaan näistä pienistä helpoista hetkistä =))

nyt mulla vaan TIETYSTI on pelko myrkytyksestä!!! ja jo kitisinki Isännälle, että mitä jos joudun tekeen ratkaisun, että olenko tulevaisuudessa Tölterin kanssa teholla vai Poikasen kanssa kotona... silloin jos milloin kokee varmasti riittämättömyyden tunnetta =( en kuulemma saa murehtia... mut pitää sitä valmistautua... ees jotenki... KAMALAA!!!!! ja mä ku oon sellanen "lapinnoita" ni tuntu iha kamalalta ku eräältä kaukaiselta ystävältä tuli tänää tekstiviesti, et miten menee, kerroin sit että koen perinteistä oireilevaa raskautta, mutta että kaikki on hyvin. ni häneltä tuli viesti takas että "voi ku säästyisit myrkytykseltä!" (ja mä en ollu puhunu siihen viittaavaakaan sanallakaan... !!!!?????)