Neuvolassa kaikki hyvin <3

Tölteri on IHANAN liikkuvainen jätkä!!!! <3 Äiti NAUTTII ku liikkeitä tuntuu usein ja voimakkaasti!!! Saankohan nyt kokea ne monien valittamat kivuliaatki potkut????? TAHTOO!!!

Mä oon nyt saaanu kokea NIIN PALJON!!! Kaksi raskautta!! Kaksi aivan erilaista raskautta!! Kaksi aivan ääripäätä!!! tai no ei tää ny aivan ääripää ääripää oo, vois paljon pahemminki olla!!! mut siis esikoisen odotukseen verrattuna aivan toista!!!

Ja voi että mä olen kiitollinen!!!! Kuinka voikaan olla kiitollinen siitä että on kauhee olo =P ;)

Nyt on pitkän aikaa ollu kestoveetutus päällänsä!! Elämä on TÄYNNÄ IHANIA ASIOITA mutta silti vaan veetuttaa niin veesti!!! Ja sehän se vasta veetuttaaki, ku veetuttaa iha kokoajan ja iha ilman selvää aihetta!!! Tai sit veetuttaa se että joku tosi pieni tympee asia veetuttaa nii veesti että veetuttaa aina vaan enemmän.

Onko nää ny sit niitä hormonihuuruja??? Tällaisilta(kin) säästyin Pietun odotuksessa!! Ei mulla ollu käsitystäkään mistään hormonihuuruista!!! Ja olenki aina sanonu, ettei mitää hormonihuuruja ees oo, että se on vaan odottavan kärsimättömyyttä ja matalaa sietokykyä =P että mä oon niiiiiiiiin paljon piikittäny itteeni hormoneja, eikä koskaan oo mitään "ylitespääsemätöntä" ollu. mutta NYT ON!! mä oon kyl niiiii hormonien vallassa, että hohhoijaa!! en ois ikinä tällasta osannu kuvitella, vaikka monet naiset on näistä avoimesti puhunukki.

Mutta onneks mä sain synninpäästön neuvolassa =) =) =) tää kuulemma kuuluu juttuun ja neukkis lupas, että tää EI OLE pysyvä tila =P se ois kiva kyl sit nähä =P

Päätäni olen "kipuillu" nyt viis päivää. kotimittarilla paineet on noussu toistakytä yksikkö, ollen NYT normaalilukemissa ;) ja voi että mä jännitinki, että onko neuvolassa pissa puhdas vai onko taas proteiinit plussalla =O PUHDAS OLI!! HUH!!! eikä turvotustakaan ole, joten voin HETKEKS unohtaa myrkytyspelon. kait tuo pääkipuilu johtuu siitä, että pystyn oikeasti nukkumaan vain vasemmalla kyljellä =( selällä en uskalla nukkua, ku sehä on vastoin suosituksia (tokikaan kauheesti en suosistuksista ressiä ota, mutta tästä otan, sillä oon huomannu että Tölterin liikkeet todellakin vähenee selinmakuuasennon seurauksena) Oikealla kylellä en oo pystyny makaan enää pitkiin aikoihin, sillä tonne oikealle alasyvävatsalle aiheutuu kipua, en sitte tiä onko se kohdussa vai suolessa, sillä kumpiki on mahollista. kätilö ja neukkis sano että ei auta ku välttää oikeakylkiasentoa. ja niin mä sit pyrin tekee. kylkiasentoa on helpompi välttää, sillä kipu iskee aikastalailla heti. selinmakuuta on välillä vai pakko vähä aikaa harjoittaa, mut onneks en siihe nukahda.

Hb on SATAKAKSKYTSEITTEMÄN!!!! se on enemmän ku kolmeen vuoteen koskaan!!!!!! on tää kumma raskaus!!! ilman raskauttaki hb on jotain 100-110 ja nyt ku hb:n pitäis laskea raskauden takia, ni se vaan nousee =))) JEAH!!!

paino senku nousee... =( valitettavasti äitipolilla sanoivat, että anna nousta vaan sillä onpahan kunnolla kampetta mitä imettää... eikä neukkiskaan anna kritiikkiä =P

sf mitta menee yläkäyrillä, mutta mä vaan nautin =)))

ja paineet oli neuvolas vain 110/66, joten ei todellakaan ole pelkoa myrkytyksestä =P

pääkipua pitää ny seurailla kuitenki tarkkaan ja paineita mittailla sillo tällö, mut ei ressiin saakka =P

sokeriarvot on tosi hyvät ja näillä jatketaan.

Tölteri on tosiaan tosi liikkuvainen jäbä <3 ja on niin uskomattoman ihanaa tuntea liikeet!! säännöllisesti!! Pietultahan kun ei liikkeitä kovin tuntunu =( Pieni oli niin syvällä lantiossa, ettei sillä päässy ees potkiin. ja mitä aliravittu sikiö muuta tekee, ku säästelee voimiaan. viisas eläväinen <3

VOI RAKKAUS ON IHANAA OLLA RASKAANA JA KAIKENLISÄKS VIELÄ TAAPERON ÄITI!!!! tää on mun juttu!! <3 <3 <3