VOi kauhistus ko nää päivät ja varsinki raskausviikot menöö nopiaa!!!!

25.11. kävin äitipolilla istuskelemassa. Tapasin kätilön, vauvalääkärin, diabeteshoitajan ja sisätautilääkärin. Olihan muuten istumista.

Tölteri on JO 1,1 kiloonen poijjankloppi <3 Pietulaista ku odotettiin, ni hän saavutti kilobileet "vasta kahden viikon päästä" - mut joo en vertaa, ku oon jo oppinu että näissä odotuksissa ei palijo samaa oo.

Insuliinia lisättiin niin että myös iltaan pistän 6ky, sillä aamupaasto on usein ylärajalla ja sillotällö pari yksikköö yliki. Mitää hätää hätää niitten arvojen kans ei oo, sillä muuten oon saanu pysymään arvot rajojen sisällä =) mut ku nyt on ne viikot, että ihan toi raskaushormonikin jo itsessään nostattaa sokeria. Että iha niinko varuuks jo nyt lisää inskaa, ettei sit yhtäkkii arvot humpsaha piliviin.

Perjantaina sitte tuolta suolipuolelta soitettiin. Musta otettiin taaas kaikenmaailman kokeita ja näytteitä tos puoles kuus, ni nyt oli kaikki tulokset tullu ja lääkäri ehtiny ne kattoo. Tuomiona: suoli ei voi hyvin. Noh, semmäny tiäsinki iha noin niinku omakohtaisten kokemusten perusteella. Paska juttu!! Joten kortisoni annos nostettiin viikoks 40mg/vrk ja sit tiputetaan ain 5mg per viikko. Kunpa nyt asettuis!!! Tää annos on nimittäin kor-ke-a! Tavoiteannos ois 7,5 mielellään 5mg/vrk. Että ime siitä! Paska juttu!

Mut siis ainakaan vielä kortisoni ei oo kasvattanu meidän Keisari II:sta jättiläistä!! Eikä nostata sokereita liioiksi. Joten kunpa ny vaan saatas tuo suoli siihe kuntoon, että loppuraskaus sujuis hyvin!!

Raskaus nimittäin on sujunu kaikesta huolimatta hyvin. Alun 17 viikkoa meni pahoinvoiden ja VÄSYNEENÄ, mutta sitte onki ollu iha ok. Pääkipu kesti sen viikon ja meni ohi. Nukkuma-asentona toimii ainoastaan edelleenkin vain vasen kylki, mut välil on IHA PAKKO olla hetki selällään tai oikeella kylellään - mut oon tullu siihe tulokseen, että toi oikean kyljen asentorajoittuneisuus johtuu suolesta. Joten oon testaillu, että voiko Tölteri hyvin, vaikka sil kylel makaanki. Ja ei mun mielestä oo muutosta. Mut ku seläl makaan, ni hetken on ok, sit Tölteri alkaa kovasti liikkuu ja sit mun keuhkoja alkaa painaa, joten siitä asennosta meen Keisari II ei todellakaan tykkää. Ja onhan se näillä viikoilla jo "kiellettyä".

Lumituuli kirjoitti, että hällä onkin jo vähä raskauskuumetta ja ikävä pieniä potkuja <3 mullaki oli Pietun odotuksen jälkeen iha kamala kaipuu olla nimenomaan raskaana!!! se oli raskauden kannalta IHANAAA!!! ei mitään vaivojavaivoja ja kroppa senku kiinteyty ja keveni (tosin suolen takia). Valitettavan vähän sain silloin kokea potkuja ym liikkeitä =( (myöskin suolen takia) Mutta nyt. Nyt tunnen liikkeet IHANASTI!!! <3 <3 <3  niitä on IHANA tuntea ja kuulostella ja jopa näyttää poijjalle ja isännälle =) Mut sit ne kaikki 17 viikon vaivat... ja nyt olevat liitossäryt... ni ei... en usko että enää tän jälkeen on kaipuuta raskaanaolemiselle. tosin saattaa olla myös itsesuojeluvaistoa, sillä meidän lapsilukumäärämme on tässä, sillä julkisella puolellahan ei saa kuin tän max kaksi lasta. On meillä kyllä vielä Juuperi pakkasessa, mutta mitäpä luulette, mikä on mun uskoni siihen, että PAS meillä joskus onnistuis!!!???

PASsista tuli tietysti (taas) mieleen paska, ja siitä nuo mun vaivat, ja vaivoista poskiontelot =P Sairastin nimittäin pitkään keuhkomätää, kurkkumätää ja korvamätää =P puolentoista kuukauden räkimisen jälkeen olin jo ihan naatti, noin niinku yleisesti, ni menin yksityiselle tutkimuksiin. Ei ollu keuhkomätä, ei kurkkumätä eikä varsinkaan korvamätä, vaan poskiontelomätä =/ ainut paikka, missä ei ollu tuntemuksia!!! vetäsin sitte kolmen päivän antiloopit ja ny on olo okra!

Lääkäri oli muuten sama, joka n 8 vuotta sitte sano mulle ihan noin niinku ohimennen: "eikö sulle oo koskaan tullu mieleen, että jos kymmenen vuoden huonolla ehkäisyllä ette oo pamahtanu paksuks, ni jotain vois olla pielessä. suosittelen tutkimuksia" - ja niin hakeuduin ja niihä tota vikaa sitte on ollu.kiittelin nyt setää asiasta ja hän oli vilpittömän onnellinen siitä, että olemme nyt kaksi lasta saaneet. Toisen rakkaan syliin ja toisen kohtuuni!! Mut aika rajoittunu persoona hää oli, ku sano "tossa vastaanottotiskillä on sitte mun vaimoni, joten älä ny sille mee sanoo, että sulla on mun ansiosta kaksi lasta - vois olla vaimolle alkuun shokki!!!" =)))))))

Keisari I oli reissussa mukana ja hänhän pistiki lääkärisedän kaivamaan tietokoneelta itelleen tattorin =) "kaivappa setä netistä mulle tattori!!!" "no minäpä kaivan, minkälaisen haluaisit?" "ison jontikan"  - ja niin tietokonetta komisti vastaanottoajan useampiki kuva isosta jontikasta =) paripyörät ja kaikkee =)))) Noh, kuten pietulaisemme eräälle toiselle lääkärillekin tokas:" MÄ oon diktaattori!!!" <3 <3<3