Kai sitä pitää tänneki jotain kirjotella =P itteeni ainaki aina mietityttää, että miten kelläki menee, ku ei oo päivittäny hetkeen... joten toimi niin kuin haluaisit muiden toimivan =P joten päivitänpä nyt =)

No totaa... mistäs mä alkaisin...

No tosi paljon mietin sitä, että mistä hitosta mä sit löydän itelleni äitiysvaatteita, ku en löydä ees tarpeeks isoja tavallisia vaatteita... mulla menee enää vain yhdet housut vyötäröltä kiinni niin, ettei puristais yhtään... farkkuja en tod enää saa kiinni... tai jos saan kii ni puristaa niin että Pietu ei varmasti tykkäis. Joten farkut on nyt useammaks vuodeks pannassa... mut ei kuulkaa haittaa!! mä kulen vaiks gollege housuis, kunhan saisin jatkaa raskaana olemista =)

AIVAN!!! mä koen nyt olevani raskaana =P (ja nyt tietysti ku sen sanon ääneen, ni tulee keskenmeno...)

Mä koen olevani raskaana, mutta mä en usko sitä =( vieläKÄÄN!!! Kokemisen tekee helpoks se, että on ällö olo. Mut OLKOOT!!! mielelläni koen pahoinvointia!!! Kolme kertaa oon oksentanu - eilen viimeks... eilen söin pehmisjädee ja ku automatka kesti sellasen tunnin verran ni pidättelin sen koko ajan oksennusta, sillä ulkona sato kaatamalla enkä tod viittiny mennä tienviereen oksalle =P niinpä ku kotiin päästiin, ni suoraa oksalle. Ja KOLMESTI piti vetää pönttö, ennenku oksa oli huuhtoutunu... en syö enää ikinä jäätölöä!!!! =P (hyvä koulutusmetodi, sillä jäde on mun PAHEENI!!!)

Vatta on löysällä vieläkin, muttei enää iha vesivellillä =P *hih* mitäs muita eritejuttuja haluaisitte kuulla... no astman suhteen on ollu ihanan vapauttavaa!!! ei oo ahdistanu kertaakaan!!! enkä oo tarvinnu avaavaa lääkettä - enkä oo ees ottanu hoitavaakaan... sovittiin kattokaas lääkärin kans et jos tän ekan kolmanneksen pärjäisin ilman ja sit jos on tarve ni sit vaan puolikkaalla annostuksella =P ja ainahan mä oon ilman pärjänny... en oo käyttäny sitä ennenkään... muutaku sillon ku on lunssa. Räkäni kans oon pärjänny kans kohtalaisen hyvin. Duactiin en oo joutunu turvautuun kertaakaan, mutta siitepölykausihan onkin vasta edessä... Lääkäri sano että jos ilman en pärjää ni saan ottaa, mutta kuurille en saa alkaa =P Kaasuilu sitten.. se on ihan OMA LUKUNSA =P molempien päiden venttiilit falskaa ja pahasti =P mut EI HAITTAAA!! kunhan saisin jatkaa raskauttamme!!!!!

Lääkityksestä sitten muuten. Lugejahan käytän vieläkin (rv8+6) vaiks ohjeis on et 8vko ois hyvä lopettaa... sillä lääkäri oli sitä mieltä että otetaan kevyt lopetus, vaikka Tays esim noudattaa kerrasta poikki juttua... mut et hän määräs niin et viime viikko oli vielä aamu-päivä-ilta, tää viikko on aamu-ilta ja ensvko enää aamu (tai ite haluisin laittaa ilta) ja sitten se on ohi =P

Syöminki sitten... mul on kokoajan nälkä... ei enää nii pahasti ku aivan alussa... mutta kyl tulee syötyä parin kolmen tunnin välein jotain... aamupala, lounas ja päivällinen ovat kunnollisia ja sit sinne väleihin joku hetelmä rurutti tai leipä. Multitabsin odottajan vitamineja naukkaan tabun päivittäin - ku muutenki syön kyl monipuolisesti, ni aattelis että yks riittänee... nesteitä PITÄIS juua ENEMMÄN!!! mut mä en oo ikään juonu paljon... että sitä pitäs vähä reenata...

Enää en pelkää niin paljoa... enää en ees kokoajan aattele että HITTO MÄ OON EHKÄ RASKAANA!!! kyl mä sen kokoajan tiedostan ja tiedän ja paljon sitä mietin, mutta se ei oo enää kokoaikaa mielessä... töissä pystyn hyvin tekee töitäni, ku jaksan jo keskittyä muuhunki ku raskauteen =) illalla sen mitä oon hereillä, ni touhuan jotain pientä (en merkittävää =P) ja välillä aina muistan että HITTO RASKAANAHAN SITÄ OLLAAN!!!

Mitään sijaistoimintoja en oo tarttenu enää pitkään aikaan =P en oo ommellu, en oo leiponu... oon lukenu, oon kattonu telkkaa, oon nukkunu  =P

Lenkkeilykin on tietysti vähentyny iha sikana!!! Pitäis vaan kävellä ja kävellä kokoajan vaan enemmän ja enemmän... mutta!!! ensinnäki!!! NOI SÄÄT!!!! tääl ainaki on kokoajan iha kurasta ja sateita (tänäänki satanu lunta/räntää kokopäivän) ni en tod jaksa tollaseen keliin lähtee... mul on (toivottavasti) vielä paljon aikaa jatkaa kävelyä!!!

Nukkuminen sitten... JOO!!!... ku tuun töistä, ni teen ruoa ja syön... sit pistän pötkölle ja nukahdan... nukun parisen tuntia... ja onneks isäntä antaa mun nukkua!! ensinnäki mä oon niin pirun kiukkunen ku oon väsyksissä!! ja toisekseen KAIKKi sanoo että väsymys on merkki siitä, että kroppa sanoo sulle että LEPÄÄ jotta vauva voisi hyvin!!! joten mä sit TODELLAKIN LEPÄÄN!!!!

Aamuöisin herään kahden aikoihin - ja saatan valvoa johki neljään... tai sit herään joskus myöhemmin, mut hyvin menee tunti pari valvoessa... mä en ajattele juurikaan yhtään mitään, mutta en vaan saa unen päästä kiinni. en VIELÄ oo kokenu sitä haitalliseks =P ku sitä unta kuitenkin riittää sit päikkäreillä =P ja mä kattokaas aattelen niin, että Pietu valmentaa mua jo yöheräämisiin =P JOO JOO!!! kyl se voi jo nyt sitä tehdä =P hitaasti pitää opettaa äiti tavoille =P

Sitä oon miettiny paljon, että ku isäntä kuitenki kulkee pitkänmatkantöissä, ni mitenhän se vauvan yövalvominen sitten hoituu... tai siis mähän sitä varmasti paljon hoidan =P ku kerta ei tartte mennä töihin... mutta että saako isäntä nukuttua jos Pietu kovasti huutelee... että pitäisköhän meidän petata alakerran makkariin isännälle oma yömaja =P NOOH!!! se on sen ajan murhe =P jännää miten sitä tuppaa murehtimaan KAIKKEA etukäteen =P

JOO!! kätkytkuolemasta ei puhuta!!! =P

Synnytyspelkoja ei tod ole! Vaik lääkäri sano että miettikää nyt sitte tarkkaa, että uskaltaako satu synnyttää... MIKSEN USKALTAIS... ou nou!!! eikös neuvolasta anneta joku synnytysvideo... että jos sen jälkeen sit alkaaki pelottaa... tai jotain... no en tiä!! tällähetkellä se on peloista mitättömin!!

Eilen sain postista kirjoja, jotka tilasin perhemedioilta. Näin kehityn kohdussa, jossa kuvataan viikko viikolta 3D ja 4D kuvilla vaavelin kehitystä - ja sanoin tietysti. Sit oli Odotus viikko viikolta. jossa kerrotaan sit äidin ja sikiön voinneista ja tilanteista viikko viikolta. Niistä oon nyt lukenu kaikki tähän mennessä olleet viikot ja jatkossa luen viikon kerrallaan sitte ku viikko vaihtuu =P Huomenna on sit seuraava viikko =) eli kymmenes alkaa =P LUOJA!!! SE ON ENEMMÄN KU IKÄÄN OISIN USKONU!!!!!!!! <3   että jos takana on reilu 170 vko ni reilu 30 ei tunnu enää missään!!!!!!!! =P muussa ku siinä, että mä vaan NIIN TOIVON että ne viikot täyttyis ja kaikki menis hyvin!!!!!!!

Alkavalla viikolla Pietun kaikkien elimien aihiot ois sitten valmiina ja sen jälkeen ei enää synnynnäisiä vikoja voi ilmetä... ja toivoisin aika lujaa, ettei ois ilmeentyny tähänkään mennessä!!! Että tästä eteenpäin sitten vain kasvatetaan ja kehitetään niitä elimiä ja ruumiinosia!!! ja opetellaan liikkumaan!!! 10viikolla se osais jo vähä heiluttaa -lähes tahattomasti- käsiään ja jalkojaan... viikolla 12 se osais sit heiluttaa niitä jo iha tarkotuksella... joten aika kehittyny yksilö!!!!!!  nyt se saattaa heilua ja kääntyillä siellä täysin tahattomasti äidin liikkeiden tahdittamana, mutta sit vko 12 se osais jo oikeesti ite tehä vaiks kuperkeikan =P ja se alkaa sillon venyttelemään jalkojaan ja käsiään ja törmäilee kohdun seinään =P mut se raasu on viel nii pieni, että mä en kyl sitä tule tuntemaan. et joskus 16-20 vkolla sitte mä pääsen osalliseks sen tahallisista ja tahattomista liikkeistä =P

Doppleria en vielä oo tilannu, ku tota rasvaa tossa kohdun päällä on sen verran, että sitä tuskin ääniaallot läpäsee =P joten maltan vielä hetken =)

Maanantaina on eka neuvola - meni näin "myöhään" siks et ku tosiaan oltiin sjoen kirjoilla niin myöhään ja siks että ku isäntä toivo että saatais iltapäiväaika, ni eka vapaa oli vasta maanantaille =P mut en mä kyl vielä oo sitä neuvolan tuomaa ressiä halunnukaan =P on ravintokieltolistaa ja käyriä =P oman painon mittaamista YÖK! ja sokeri ja verenpainearvoja... mut yhtä mä kaipaisin jo!!! nimittäin sitä ruokavalio-ohjetta ton sokerivaivan kans... mulla ku on korkeet arvot...

Mitäs muuta...

Yhden bodyn ja yhdet lökähaalarit on ostettu =) retrokuosilla TIETYSTI!!!! retro vaan on niin ihq!!!!

 

Eipä tällä erää muuta... muutaku että TÖITTEN PARIIN JA ÄKKIÄ!!! 15 päivään saakka ku jaksais ahertaa, ni sit vois vähä höllätä =P

Niin ja KIITOS KOMMENTEISTA!!!!! =) ja vointeja kaikille!!! mä edelleenkin karsastan tätä nettiä... en todellakaan surffaile odotusblogeja tai keskusteluja läpi!! enkä muutenkaan!!! niitä isoja äitisyvaatteita oon vähä yrittäny kuuklata, mutta... emmä vaa löydä... ehkä tekasen parit gollegehousut =P koittakaa kestää =P muoti ei oo koskaan ollu mun juttu =P