täälä meitsi vaan elelee kirjaimellisesti odottaen =) odottaen vauvaa, odottaen masun kasvua, odottaen liikkeiden tuntumista, odottaen uusia ruusutaimia, odottaen kesälomaa (kesäkuun vipa viikko, elokuun eka viikko ja sit kaks vko ennen äippälomaa joka muuten alkaa 7.10.08), odottaen neuvolaa (9.6.), odottaen rakenneultraa (30.6.08), odottaen asiakkaiden materiaaleja, odottaen työpäivän päättymistä, odottaen inspiraatiota rästitöitten tekoon, odottaen Rasavillirusakon tauluja!!!!, odottaen äkkirikastumista, odottaen uskallusta lähteä vauvatarvikeostoksille, odottaen inspistä ommella lisätilaa housuihin... tuntuu että odotan kaikkea =) eli ei ihme, että raskausaikaa sanotaan ODOTUKSEKSI =P

mä en tokikaan vieläkään USKO että me saisimme lapsen!! mä jo VÄHÄN tiedostan että oon raskaana (vaikka usko siihenkin horjuu päivittäin), mutta mä en vaan pysty uskomaan, että joskus lapsen syliimme saisimme.

jotku "päivittäin" tapaamani ihmiset sanoo, että maha on kasvanut ja osa sanoo että "eihän susta vielä nää mitään" - mut isännän mielestä masu todellakin on pyöristyny. ite silittelen sitä edelleen öisin tokkurassa ku valvon-torkun-herään-nukahdan-rulianssia kestää sen 2-3 tuntia, ja aina siinä silitellessäni tunnen kasvaneen kohdun ihan selvästi, mutta taas kun herään kunnolla ja tsekkaan tilanteen, ni eipä siinä mitään niin selvää kohoumaa olekaan... nyt tunnen SELVÄN kohouman navan alapuolella vasemmalla, mut oikee on iha yhtä löllö ku ennenki. joten enpä tiedä. no ONNEKS masun kasvu on taattua, mikäli raskaus vain etenee normaalisti (tuosta ajatuksesta en pääse eroon)

eilen otin ensimmäistä kertaa yhteyttä kanssaodottajiin....(en edelleenkään oo lueskellu nettipalstoja, en odotusblogeja, en keskusteluita, EN MITÄÄN!! oon iha täysin oman onnen nojassa, ja tyytyväinen siihen) mut näistä paikallisista kanssaodottajista toinen on rv7-8 ja toinen on pari viikkoa meidän perässä. molemmilla kuulosti menevän hienosti (vaikkakin pidemmällä olleen usko horjuu ihan yhtä usein ja paljon ku mullaki, johtuen samasta taustasta)

hän olikin käynyt kuuntelees sydänäänet samalla, kun kävi verikokeissa. mähän oon siis joka yö päättäny, että mä käyn kans kuunnelluttamassa, mutta en mä sit saa itteeni sinne... mä ku en uskalla myöntää pelkotilaani noin konkreettisesti... mä kato pärjään kyllä pelkojeni kanssa =P oonhan mä pärjänny sen tuskaisan lapsettomuuskriisinki, ni miks mä en nyt pärjäis - ku kerta mitään merkkiämerkkiä tilanteen mönkään menemisestä ei oikeasti ole - ku ei kai se oo mikään merkki, ettei oo mitään oireita. moni muukin on ollut oireeton koko raskautensa, ja kappas vaan, terve vauva on syntynyt.

ja onhan mulla neuvola VAJAAN viikon päästä!!! ja siitä parin viikon päästä se rakenneultra!!

mutta sen tiedän, että rakenneultran jälkeen taatusti käyn vielä yksityisellä ultrassa!! varsinki jos liikkeitä tuntuu vain hiljokseen...

niitä liikkeiden tuntemisia meitsi oottaaki ku kuuta nousevaa!! ni tietäis, että siel kohdus OIKEESTI on maailman suurin lahja!!!

VOI JOO!!! Nokoset saivatkin oman lahjansa syliinsä 23.5.!!! ONNEA KOKO PERHEELLE!!! me käytiin jo laitoksella katsomassa (ai kui ni hätäsiä???) ja viime sunnuntai vietettiin pikkuperheen kanssa =) ja VOI KUINKA KAUNIS POIKA ONKAAN!!!!! KAUNIS JA IHANA!!! JA RAKASTETTU!!! rakastajia löytyy MONTA!!! perheestä, suvusta ja meistä ystävistä!!! ja isi ja äiti on NIIIN onnellisia ja ylpeitä!!! ja arki tuntui luistavan jo todella hienosti. aivan kuin tuollaista arkea olisi eletty jo vaikka kuinka kauan!!

 

mä kuukletin netistä kehdon teko-ohjeita, ja haaveena ois, että joko mä ite tai isäntä tekis sen kehdon. ite ois hieno tehdä, mutta ku toi isäntä kuitenki on se AMMATTILAINEN, ni sen teko sujuu varmasti paremmin häneltä. tokikin hänen tekolistassa on niin miljoon asiaa, että katotaan nyt. kehdon olemassaolo ois aika kätevää, ku vauveli vois nukkua siinä alakerrassa, samalla ku äiti häärää ruoan parissa. yläkerrassa vauveli voi sit nukuskella omassa sängyssään samalla ku äiti kattelee telkkaria. ettei tarttis eestaas vintissä rampata.

kattelin netistä myös, että mitä kaikkee tarvikkeita vauvaa varte ois hyvä ostaa... ni HUH HUH!! OIKEESTI!!! niitä pitäis jo vähä uskaltaa alkaa osteleen!! ettei kerralla mee sit koko omaisuus!!! kaikkee PIENTÄ tärkeää!! isoimmat hankinnat on lipasto hoitotason alle, vaunut, sänky, kaukalo... VOI KUKA TOLLASIA OSAA OSTAA!!!???? sit itkuhälyttimet, punkat, vaatteet, petivaatteet, hoitotarvikkeet... kuka niitä vaippojakaan osaa ostaa??????? ja tuttejaki oli miljoonia erilaisia.... OUNOU!!! tarttee kysästä apua vaikka Nokosen tytöltä =) sillä ku on kaikki tuoreessa tiedossa =)

ja meitsi on päättäny ostaa kaikkee niin, että alakertaan saa oman hoitopisteen ja yläkertaan oman, ettei tartte kokoajan rampata eestaas =P ja voi alakerrassaki "vaa pikasesti" hoitaa noi hygieniajutut =) meillä eletään aika tasan yhtäpaljon sekä ylääl et alaal.

taitaa pieni hysteria nousta pintaan PIKKUHILJAA